Falsafa doktori (PhD) dissertatsiyasining birinchi bobining birinchi paragrafida tadqiqot muammosi va dolzarb ilmiy asoslarni tizimli yoritish
17.11.2025
Falsafa doktori (PhD) dissertatsiyasining birinchi bobining birinchi paragrafida tadqiqot muammosi va dolzarb ilmiy asoslarni tizimli yoritish

Dissertatsiyasining birinchi bobining birinchi paragrafida (1.1.) tadqiqot muammosining ilmiy-nazariy asoslari va uning dolzarbligini yoritish boʻyicha tavsiya Dissertatsiya ishining I-bobi odatda “Tadqiqotning nazariy-metodologik asoslari” deb nomlanadi. Ushbu bobning birinchi paragrafi esa tadqiqot ishining poydevorini tashkil etadi va tadqiqot muammosi, dolzarblik, ilmiy boʻshliq, nazariy asoslar singari eng muhim elementlarni oʻz ichiga oladi. Quyida 1-paragrafni ilmiy...

Falsafa doktori (PhD) dissertatsiyasining birinchi bobida tadqiqot muammosi, nazariy asoslar va ilmiy konseptual yondashuvlarni tizimli yoritish
14.11.2025
Falsafa doktori (PhD) dissertatsiyasining birinchi bobida tadqiqot muammosi, nazariy asoslar va ilmiy konseptual yondashuvlarni tizimli yoritish

Birinchi bobning mohiyati va ilmiy vazifasi PhD dissertatsiyasining birinchi bobi – bu tadqiqotning ilmiy poydevori, unda muammo aniqlanadi, nazariy asoslar tahlil qilinadi va konseptual yondashuv ishlab chiqiladi. Uning vazifasi tadqiqotga ilmiy kontekst, mantiqiy asos va metodologik yoʻnalish berishdan iborat. Birinchi bobning tipik strukturasi quyidagicha boʻladi: Tadqiqot muammosining dolzarbligi va holati; Ilmiy muammoning qoʻyilishi; Tadqiqot obyekti, predmeti, maq...

Uzluksiz taʼlim tizimida “STEAM” gʻoyalar festivali
12.11.2025
Uzluksiz taʼlim tizimida “STEAM” gʻoyalar festivali

Oʻzbekiston Respublikasi Prezidentining 2024-yil 21-iyundagi PQ–231-sonli “Maktabgacha va maktab taʼlimi tashkilotlari xodimlarini uzluksiz kasbiy rivojlantirish tizimini takomillashtirish boʻyicha qoʻshimcha chora-tadbirlar toʻgʻrisida”gi qarorida taʼlim jarayoni ishtirokchilarining ilmiy-ijodiy potensialini roʻyobga chiqarish, o‘quv jarayoniga innovatsion pedagogik texnologiyalar, muhandislik yondashuvlari, san’at va ilm-fan integratsiyasi tamoyillarini joriy...

Falsafa doktori (PhD) dissertatsiyasida nazariy va amaliy asoslangan asosiy qism tarkibi
10.11.2025
Falsafa doktori (PhD) dissertatsiyasida nazariy va amaliy asoslangan asosiy qism tarkibi

O‘zbekiston Respublikasida ilmiy-tadqiqot jarayonlarini takomillashtirish hamda xalqaro ilmiy me’yorlarga muvofiq malakali ilmiy kadrlar tayyorlash jarayonida falsafa doktori (PhD) dissertatsiyalarining ilmiy-metodik darajasi va sifat ko‘rsatkichlari alohida ilmiy ahamiyat kasb etadi. Dissertatsiya tarkibining eng asosiy va samarali bo‘g‘ini – asosiy qism bo‘lib, u tadqiqotning ilmiy konseptual yaxlitligi va metodologik izchilligini ifodalovchi marka...

“Metodik marafon” – Pedagog mahorati va ta’lim samaradorligi
07.11.2025
“Metodik marafon” – Pedagog mahorati va ta’lim samaradorligi

Oʻzbekiston Respublikasi Prezidentining 2025-yil 30-yanvardagi PF–16-son Farmonida taʼlim jarayoni ishtirokchilarini psixologik qoʻllab-quvvatlash, shuningdek, umumiy oʻrta taʼlim maktablarida innovatsion pedagogik yondashuvlarni joriy etish, metodik qoʻllab-quvvatlash tizimini kuchaytirish bo‘yicha vazifalar belgilab berilgan. Taʼlimni rivojlantirish respublika ilmiy-metodik markazi tashabbusi bilan joriy yilning 5–6-noyabr kuni Andijon va Farg‘ona viloyatlarida u...